پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۳:۵۵:۲۱
فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه

همایش روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا

به گزارش روابط عممی فرمانداری شهرستان شاهین شهر ومیمه ،همایش روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور فرماندار، رئیس دادگستری شهرستان، معاون مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری،بخشداران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.  سید محمد رضا کاظمی طبا فرماندار شهرستان در این مراسم از […]

image_pdfimage_print
به گزارش روابط عممی فرمانداری شهرستان شاهین شهر ومیمه ،همایش روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور فرماندار، رئیس دادگستری شهرستان، معاون مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری،بخشداران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.
 سید محمد رضا کاظمی طبا فرماندار شهرستان در این مراسم از شوراهای اسلامی به عنوان نهاد مردمی نامبرد که نقش مهمی در تصمیم گیری و تصمیم سازی مدیریت شهری دارد.
 فرماندار شهرستان یکی از مهمترین علل توسعه و پیشرفت و آبادانی در شهرها را وجود شورای های اسلامی نامبرد و خدمت صادقانه و مبتنی بر مشورت و مشاوره و با اتکاء به نظرات تمامی آحاد جامعه از جمله ویژگی های این نهاد مردمی بیان کرد.
 نماینده عالی دولت در شهرستان در ادامه از جمله وظایف شورای اسلامی را اولویت بندی برنامه ها بر اساس بهره مندی حداکثری مردم با رعایت شرط صرفه جویی در هزینه ها بیان نمود و با تاکید بر پرهیز شوراهای اسلامی از هرگونه ورود به مباحث اجرایی افزود: شوراهای اسلامی با تبیین برنامه ها در خصوص خدمت به مردم و رضایتمندی ایشان تلاش نمایند.
 فرماندار شهرستان در قسمتی دیگر از سخنان خود با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات معظم له در خصوص وظایف شهرداری ها و شوراهای اسلامی افزود:ایشان بر تعامل شهرداری ها و دولت در جهت اجرای امور مردم، توجه به معماری و نمای شهرها خصوصا شهرهای اسلامی، نظارت بر طراحی شهری در راستای تحقق سبک زندگی اسلامی، تبیین محتوای مناسب و مفید در مراکز فرهنگی شهرداری ها،تقویت روحیه درستکاری و امانتداری، حمایت و هدایت همراه با تعامل مجموعه های شهرداری و شوراهای اسلامی، انجام کار بصورت مشترک وحفظ و حراست از فضای سبز و درختان در شهرها و روستاها تاکید فرموده اند.
 نماینده عالی دولت در شهرستان همچنین در این مراسم در خصوص موضوعاتی از جمله دقت نظر در تعیین مصوبات ، مباحث حقوقی، مطالبات از دستگاههای اجرایی، سیاست گذاری در راستای نظارت بر عملکرد شهرداران و دهیاران و پرداخت  سهم نیم درصد کتابخانه ها در موعد مقرر نکاتی را بیان نمود.
رئیس دادگستری شهرستان در  این همایش طی سخنانی،با تبریک روز شوراها از این رویداد ارزشمند در راستای اجرای اصل قانون اساسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نامبرد و گفت: این روز نشان از تعمیق جایگاه مردم در مشارکت برای ساخت آینده ای بهتر است.
 رئوفیان در ادامه از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان وکیل مردم در انجام  امورات جاری نامبرد و خاطر نشان نمود،عدم توجه و تسلط کافی به قوانین مرتبط یا حوزه عمل شوراها می‌تواند به عاملی برای کاهش نقش شورا در مجموعه تصمیم گیری‌ها تبدیل گردد.
 رئیس شورای اسلامی شهرستان نیز در این مراسم با گرامیداشت روز شوراها،با بیان اینکه در سطح استان چنین برنامه ای برای تقدیر از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا بصورت همزمان برگزار نشده است از اهتمام فرماندار شهرستان در این خصوص و برگزاری چنین آیینی تقدیر نمود.
 صالحی در ادامه بر شان نظارتی شوراها تاکید و خاطر نشان کرد، شورا باید سیاست گذاری کند ولی در اجرا ورود نکند.
 رئیس شورای اسلامی شهرستان در ادامه با اشاره به ظرفیت نماینده شوراهای شهرستان در شورای استان، جهت انعکاس موارد مبتلابه شوراها و انعکاس به شورای عالی استانها، خواستار همکاری شوراهای اسلامی شهر و روستا در این خصوص شد.
 لازم به ذکر است در این مراسم معاون مدیر کل شهری و شوراهای استانداری و تنی چند از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا مطالبی را بیان نمودند،همچنین در پایان مراسم از اعضای شوراها تقدیر بعمل آورده شد.
برچسب ها :
مطالب مشابه

 بازدید مناسبتی: ۱۲ اردیبهشت پاسداشت مقام معلم یک معلم گران بها ترین اعجاز خداست، برای داشتنش باید وضوی باران گرفت و به نام عشق، شبنم وار برعطر او سجده کرد و هزار هزار گل سرخ را تسبیح لحظه هایش نمود… او اجابت میکند، عشقی بالاتر از خورشیدو زیباتر از مهتاب را و تنها یک معلم […]

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

سوره نجم آیه ۳۹ کارگران از شریف ترین طبقه اجتماع هستند زیرا چرخش دست و بازوی آنها باعث چرخش چرخه های زندگی جامعه و امتداد رگه های حیات در مجاری هستی است… سید محمد رضا کاظمی طبا؛ فرماندار شهرستان در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه به مناسبت روز جهانی کارگر، با حضور در شرکت […]

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازدید های دوره ای سید محمد رضا کاظمی طبا؛ فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه از مراکز تولیدی و صنعتی در راستای رفع موانع تولید دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ سید محمدرضا کاظمی طبا که به منظور پیگیری، بررسی و حل مشکلات مراکز تولیدی و صنعتی شهرستان، بازدیدهای دوره ای و میدانی را در دستور […]

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

  کمیسیون تجدید نظر ماده ۱۰۰ شهرداری شاهین شهر با حضور سید محمد رضا کاظمی طبا؛ فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه برگزار گردید. صبح روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در این جلسه که با حضور اعضای کمیسیون برگزار شد، تخلفات مربوط به امور ساختمانی از جمله: اضافه بنا مازاد بر مساحت زیربنای مندرج […]

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − یازده =