چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
۰۳:۱۹:۰۵
فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه

تقدیر از فعالین حوزه کتاب و کتابخوانی

همزمان با هفته کتاب

ارائه راهنمایی مطلوب در معرفی منابع و کتب میتواند سرآغاز هدایت فرد به مطالعه هدفمند باشد

image_pdfimage_print

به گزارش روابط عمومی فرماندری شهرستان،نشست فعالین حوزه کتاب و کتابخوانی با حضور فرماندار شهرستان ، شهردار و اعضای شورای اسلامی ،روسای ادارات فرهنگ و ارشاد و کتابخانه های عمومی شهرستان در سالن اجتماعات تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار شد.

سید محمدرضا کاظمی طبا فرماندار شاهین‌شهر و میمه در این نشست با تقدیر از فعالین حوزه کتاب و کتابخوانی با بیان اینکه انجام فعالیت‌های فرهنگی همواره با مشکلات وسختی‌های همراه است افزود: کتابداری از جمله مشاغل فرهنگی است که علیرغم تأثیر فراوانش در سطح جامعه آن طور که باید و شاید دیده نشده است و به جهت وجود هزینه‌ها و همسان نبودن با دریافتی این حرفه، باید گفت کتابداران از مظلوم‌ترین اقشار جامعه‌اند و لازم است در راستا رسیدگی و حفظ شان و منزلت عزیزان کتابدار اقدامات و حمایت های اثر گذاری از طریق نهادهای فرهنگی شهرستان صورت پذیرد.

فرماندار در ادامه با بیان اینکه انتظار از کتابدار این است که به عنوان یک راهنما و معلم عمل نماید افزود کتابدارها باید افرادی متعهد و امین باشند و پیشنهادهای متناسب با فرهنگ و بینش جامعه در راستای رشد و بالندگی فکری، اجتماعی و فرهنگی مطالعه‌گران داشته باشند چرا که در برخی مواقع صبر و حوصله کتابدار در مواجه با مراجعه‌کنندگان و ایجاد ارتباط کلامی و راهنمایی لازم در خصوص معرفی منابع و کتب میتواند سرآغاز هدایت آن فرد به مطالعه هدفمند باشد.

فرماندار در قسمتی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه شاهین شهر، شهر دانش و خلاقیت برخلاف وجه تسمیه خود و با وجود ظرفیتهای لازم از شهرهای کم برخوردار در حوزه کتاب و کتابخوانی‌ است افزود: توجه ویژه به مباحث فرهنگی توسط نهادها و متولیان امر با همفکری، هم‌افزایی میتواند زمینه ساز صعود شهر و شهرستان به جایگاه بهتری در حوزه کتابخوانی و عضویت کتابخوان در کتابخانه‌ها باشد.

لازم به ذکر است در این آیین از مسئول اداره کتابخانه های عمومی و کتابداران شهرستان تجلیل بعمل آورده شد.

مطالب مشابه

محل خاکسپاری شهید زاهدی در اصفهان سردار شهید محمدرضا زاهدی پس از سالها مجاهدت و دوری از یاران دیرین خود امروز در کنار همرزمان شهیدش در گلستان شهدای اصفهان آرام خواهد گرفت. وی در جوار شهید مصطفی ردانی پور و حاج حسین خرازی در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده خواهد شد.

۱۸ فروردین ۱۴۰۳

    مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس   🗓 تاریخ: جمعه ۱۷ فروردین   ⏰ ساعت: ۱۰ صبح   📍مکان: از مقابل تالار شیخ بهایی به سمت مصلی نماز جمعه شاهین‌ شهر  

۱۵ فروردین ۱۴۰۳

مراسم تشییع شهید سردار زاهدی مراسم تشییع شهید در تهران همزمان با راهپیمایی روز جهانی قدس مراسم استقبال از پیکر مطهر شهید بعد از ظهر جمعه ۱۷ فروردین در اصفهان مراسم وداع با شهید در گلزار شهدای رهنان جمعه ۱۷ فروردین بعد از نماز مغرب و عشا مراسم وداع با شهید ساعت ۲۲ روز جمعه […]

۱۵ فروردین ۱۴۰۳

اولین دیدار رمضانی فرماندار شهرستان در سال ۱۴۰۳ شامگاه یکشنبه ۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ سید محمد رضا کاظمی طبا؛ فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه، اولین دیدار رمضانی خود در سال ۱۴۰۳ را به قشر زحمت کش خدمات شهری شهرداری های شهرستان اختصاص داد. در این نشست صمیمی و غیر رسمی که پس از نماز […]

۱۱ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 9 =