به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان،آیین افتتاحیه آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد و مرکز جوار کارگاهی عسل دنا با حضور معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور،فرماندار شهرستان،مدیرکل دفتر آموزشگاههای آزاد و مشارکت های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور،مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان وجمعی از مسئولین استانی و شهرستانی روز دوشنبه ۱۳ تیر برگزار شد.

 سید محمد رضا کاظمی طبا فرماندار شهرستان در این آیین، نبود دانش و مهارت کار را از مهمترین معضلات در امر اشتغال بیان نمود و گفت: متاسفانه اهمیت و ظرفیت مراکز فنی و حرفه ‌ای برای خانواده‌ ها مغفول مانده و لازم است با نیازسنجی از ضرورت اجرای دوره ‌های مهارت‌ آموزی و استفاده بهینه از ظرفیت کارگاه ‌های فنی و حرفه‌ ای تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر در دستور کار قرار گیرد.
 فرماندار در ادامه گفت: بحث آموزش فنی و حرفه ای تا حدی دارای اهمیت است که در این رابطه رهبر معظم انقلاب همواره بدان تاکید فرموده اند و در دیدار خود با مربیان و کارشناسان فنی حرفه ای کشور
خواستار تبلیغ برای فنی و حرفه ای و فرهنگ سازی در خصوص مهارت آموزی خصوصا برای جوانان و نوجوان شده اند.
 فرماندار افزود: معظم له در دیدارهای خود با مسئولین  همواره به تولید علم و توجه به دو مقوله مهم صنعت و کشاورزی تأکید فرموده اند که این مهم باید در دستور کار همه ما قرار گیرد.
 وی در ادامه با تاکید به اهتمام دولت سیزدهم در تربیت نیروی کار ماهر، به همجواری شهرکها وصنایع تولیدی بزرگ در شهرستان اشاره کرد و گفت: ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای جوار کارگاهی گام مهمی در ارتقای مهارت با هدف کاهش هزینه‌های جانبی، استفاده بهینه از امکانات آموزشی در کنار همجواری با صنعت می باشد. فرماندار افزود: از ظرفیت بخش خصوص در اجرایی نمودن این موضوع حمایت خواهد شد.
 لازم به ذکر است زیر بنای ساختمان آموزشی این طرح۵۰۰۰ متر مربع، شامل کلاس،آزمایشگاه،کارگاه علمی و عملی،سالن اجتماعات و… با اشتغال زایی ۴۵ و امکان تدریس ۱۰رشته در حوزه پرورش و نگهداری زنبور عسل میباشد.